Przedsiębiorca, który zamierza odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej w gminie, na terenie której zamierza odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Wpisu do rejestru dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości porządku w gminie (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018 r. poz. 2096).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2018 r. poz. 1044).
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 r. poz. 646).
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2017 r. poz. 570).
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wpis do rejestru.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
- Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miasta Krosna, ul. Lwowska 28a lub ul. Staszica 2
Opłaty:
Opłata za dokonanie wpisu: 50,00 zł.
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku. Opłatę należy uiścić poprzez dokonanie wpłaty na rachunek Urzędu Miasta Krosna Nr 95 1240 1792 1111 0010 6149 6883 Bank Polska Kasa Opieki SA lub w kasie Urzędu Miasta Krosna przy ulicy Staszica 2 lub na rachunek bankowy Gminy Miasto Krosno.
Termin i sposób załatwienia:
Organ prowadzący rejestr działalności regulowanej dokonuje wpisu przedsiębiorcy w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności gospodarczej, dla której rejestr jest prowadzony. Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze.